loading...
پایگاه خبری و تحلیلی شهرماهدشت (mahdasht news)
خبرگزاری ماهدشت بازدید : 297 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (1)

شنیده ها حاکی از آمد و رفت مسئولان نظارتی به شهرداری و شورای شهر و نیز مسئولان شورای شهر و شهرداری به نهادهای نظارتی می باشد. در این آمد و رفت ها حتماً مطالبی نهفته است که متأسفانه اطلاع رسانی دقیقی جهت روشن شدن افکار عمومی ارائه نمی شود و کماکان مردم در خصوص بدیهی ترین حقوق خود که عوارض پرداختی و نحوه اداره شهر و خرج کرد خزانه عمومی شهر می باشد نا آگاه می مانند.اما نکاتی که می توان از این رفت و آمد ها برداشت نمود از این جمله اند:
در زمان تصدی شهردار قبلی که به مدت نزدیک به 40 ماه طول کشید در انتهای دوره شاهد حضور نهادهای نظارتی و شایعاتی در خصوص تخلفات صورت گرفته بودیم.
که در زمان تصدی شهردار جدید ، هنوز 5 ماهی بیش نیست از آن گذشته که شاهد حضور و اینگونه رفت و آمدها می باشیم این مسئله حاوی دو نکته است: یا اینکه سرعت عمل شهردار جدید در دست زدن به برخی امور و فعالیت های خاص زیاد بوده و یا اینکه سرعت عمل دوستان در اطلاع رسانی به نهادها با توجه به تجربه های قبلی بیشتر شده است و آژیر خطر دوستان این دفعه سریعتر روشن گشته است
.
خبرگزاری ماهدشت بازدید : 137 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری ماهدشت :

به نقل از خبرگزاری مهر :

از شهریورماه

 فرماندارکرج از آغاز طرح ملی پزشک خانواده همزمان با اول شهریور ماه در کرج و شهرستانهای تابع آن خبر داد.
مهدی ایران نژاد در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار مهر  از آغاز طرح ملی پزشک خانواده خبر داد و گفت: این طرح از جمله برنامه های ملی جهت رسیدگی به وضعیت بهداشت در کشور است.
وی افزود: این طرح به صورت پایلوت از کرج، ماهدشت،مشکین دشت و..اجرایی می شود.
فرماندارکرج زمان آغاز این طرح ملی را از ابتدای شهریور ماه ذکر کرد و ادامه داد: جرئیات بیشتر این طرح در نشست بعدی شورای اداری شهرستان کرج به صورت مفصل  توسط پزشکان دانشگاه علوم پزشکی البرزتشریح خواهدشد.

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 149 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

 

خبرگزاری ماهدشت به نقل از خبرگزار ایسنا :

نماینده مردم کرج و آسارا گفت: توجه و سرمایه‌گذاری ویژه به مناطق جنوبی شهرستان کرج، زیربنای ایجاد عدالت بین تمام شهروندان کرجی است.

 

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مناطق جنوبی کرج مانند ماهدشت و محمدشهر علی رغم داشتن پتانسيل‌های بالا متاسفانه از داشتن برخی امکانات محرومند.

 

وی افزود: به عنوان مثال مشکین دشت کرج در موقعیتی قرار گرفته از منابعی که بتواند برای این منطقه درآمد‌زا باشد، محروم مانده، بنابراین مسئولین وظیفه دارند، اقدامات لازم برای ایجاد زیرساختهای اقتصادی دز این منطقه را ایجاد کنند.

 

کوليوند اظهار كرد: باید با ایجاد شرایطی امکان جذب سرمایه‌گذار را در این مناطق ایجاد کرد تا فاصله موجود بین نقاط مختلف کرج کمتر شود.

 

وی ادامه داد: منابع اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف شهری محدود است، بنابراین باید توزیع این منابع به به طور عادلانه در نواحی مختلف انجام شود تا امکانات و زیر ساختهای لازم در سراسر استان به نحوی یکسان ایجاد شود.

 

کولیوند تصریح کرد: در حال حاضر مناطق جنوبی کرج می‌توانند در بحث تولید گیاه، میوه و صادرات آنها به سایر استانهای کشور بسیار نیرومند عمل کنند.

 

وی در پايان احداث مسکن مهر در ماهدشت و محمدشهر را گامی جهت افزایش برخی امکانات و زیر ساختها در این مناطق دانست.

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 1405 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (2)

 دکتر ناصر گروسی رئیس شورای اسلامی  فعلی کرج

بنیانگذار دانشگاه پیام نور در  ماهدشت می باشد  زمانی که کوشید  برای  احداث دانشگاه  پیام نور در شهر ماهدشت با مخالفت  شدید ، اعضای  شورای اسلامی ماهدشت قرار گرفت اما سرانجام زحمات او ثمر بخش بود ، وی عملکرد خوبی را زمانی که رئیس شورای اسلامی شهر ماهدشت را به عهده داشت به نمایش گذاشت  ، اکنون ایشان برای نهمین بار متوالی هنوز رئیس شورای اسلامی کرج می باشند

دکتر گروسی کارنامه موفق  و  بدون حاشیه را داشته اند  هنوز هم در ماهدشت و کرج  داری محبوبیت می باشند

و به تازگی  عنوان ریاست  دانشگاه پیام نور هشتگرد منصوب گردیده اند.

 

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 201 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

 

شنیده میشه شهرداری ماهدشت اقدام به اجاره 3 دستگاه نیسان (هزینه سوخت و راننده بر عهده شهرداری) به مبلغ ماهیانه 1/200/000 تومان نموده و جالب اینکه اگر 3 عدد نیسان صفر از لیزینگ بخوای بخری اقساط هر کدام ماهیانه 600/000 تومان میشه تازه آخرشم نیسانه برای خودته!!!!!!!!!!!!

http://www.iranparto.com/uploads/2012/07/01/F_310999_1.jpg

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 407 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

 

شهردار ماهدشت کیست؟

فردیست تند خو  و ویرانگر که برای نابودی درختان و گیاهان شهر تلاشی گسترده کرده و سعی در پلمپ کردن تمامی ساختمانها اعم از (تجاری و مسکونی)را دارد

البته با چشم پوشی از تخلفات نزدیکانه مسئولین شوراها و شهری که هر یک بالای ۰۰۰/۰۰۰/ ۱۰۰تومان بدهی چند ساله داراند.

ارسالی از یک شهروند ماهدشت :فرشید .ر

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 263 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

یکی از طرحهای عمرانی بزرگ کردن بلوار اصلی ماهدشت بود ؟
آیا می دانید چه بودجه بزرگی شهردار جدید برای این طرح به اصلاح عظیم در خواست شد و خرج شد؟
آیا می دانستید یکی از کارکنانی که مسئول حسابداری شهرداری ماهدشت بود و او دلسوز انه برای شهرمان کوشید تا به بهانه این پروژه ، بودجه شهر ما به هدر نرود؟
و باعث شد خودش از آن قسمت اخراج شود

http://rozup.ir/up/mahdashatnews/599963_346020788814359_1191258768_n.jpg

صرفاً جهت اطلاع

در تمام دنیا غیر از کشور ما جهت اجرای طرحی که درختانی در یک مسیر نامناسب باشند آنها را جابجا میکنند

http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/10/12/161319_351.jpg

 

خبرگزاری ماهدشت

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 69 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری ماهدشت :


مدیر امور آب و فاضلاب ماهدشت از برطرف شدن افت فشار و کمبود آب بیش از 20 خیابان ماهدشت خبر داد.

سیداسماعیل موحدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل افت فشار و کمبود آب بیش از 20 خیابان شهر ماهدشت حل شده است که یک میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این 20 خیابان 20 هزار نفر است، اضافه کرد: اتصال خط اصلی توزیع به شبکه شهری و اجرای چهار مورد عملیات سه راهگیری و لوله گذاری با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال از جمله کارهای صورت گرفته برای رفع این مشکل بوده است.

وی ادامه داد: خیابانهای چمران، نصر، چهارفصل، مهران، ایثار، ایمان، حکمت، تقوا، اخلاص، فتح، عارف، جنوب بلوار امام خمینی(ره) و حدفاصل خیابانهای امام رضا(ع) تا مهران مناطق عملیاتی این لوله گذاریها بودند.

مدیر امور آب و فاضلاب ماهدشت اظهار داشت: برای تعدیل فشار و توزیع عادلانه آب شرب در شبکه ماهدشت، دومین سه راهگیری و اجرای لوله گذاری و عبور عرضی لوله از بلوار امام (ره) در تقاطع خیابان شهید بیات انجام شد تا شبکه ضلع شمالی و جنوبی این بلوار به یکدیگر وصل شود.

موحدیان افزود: ماهدشت هم اکنون دارای 11 هزار فقره انشعاب با 60 هزار نفر جمعیت و 10 حلقه چاه فعال و یک مخزن ذخیره با ظرفیت 6400 مترمکعب است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 123 دوشنبه 16 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری ماهدشت:

سرپرست شرکت گاز استان البرز از نصب علمک گاز 2 هزار و 200 واحد مسکونی مهر ماهدشت خبر داد.

سید محمد هدایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر علمک گاز 2 هزار و 200 واحد مسکونی و کنتور گاز 732 واحد مسکونی در ماهدشت نصب شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش و کوشش ما این است که گازرسانی به واحدهای بیشتری را انجام دهیم.

قدرت الله ضیایی فر در همین رابطه با اشاره به جلسه آخر شورای مسکن و شهرسازی استان افزود: در این جلسه مقرر شد که مخابرات طی سه هفته آینده کارهای مخابراتی ماهدشت را به سرانجام برساند.

وی گفت: به طور کلی پیشرفت فیزیکی زیر بنایی مسکن مهر استان البرز تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.
 منبع خبر :خبرگزاری مهر

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 331 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری ماهدشت:

نخستین رصدخانه سازمان فضائی ایران در مرکز فضائی البرز( ماهدشت ) امروز افتتاح شد.
رئیس سازمان فضائی ایران در حاشیه افتتاح این رصد خانه به خبرنگار ما گفت: تلسکوپ این رصدخانه در همکاری با سازمان همکاریهای فضایی آسیا اقیانوسیه ، توانست ،تصاویر زیبائی از اجرام سماوی را تا قدر 14 دریافت کند.
فاضلی افزود: برنامه های بعدی این رصدخانه مشاهده تصاویر گذر سیاره زهره ، ماه شوال و رصد ماهواره هائی که از آسمان ایران عبور می کنند ، است.
رئیس سازمان فضائی ایران گفت : نصب یک تلسکوپ سه و 2دهم متری در رصدخانه ملی ایران و یک تلسکوپ یک متری در این سازمان از دیگر برنامه های این سازمان برای توسعه مراکز رصد کیهان است.
یک از کارشناسان نجوم سازمان فضائی ایران نیز درباره مشخصات تلسکوپ این رصد خانه گفت : تلسکوپ این رصدخانه میدکاسگرین 16 اینچ است با نسبت کانونی اف دهم در فاصله کانونی 4 متر و 10سانتی متر که توان رویت اجرام آسمانی را بصورت کامل دارد.
رکنی افزود: دانشجویان و علاقه مندان به مشاهده تصاویر کیهان می توانند با مراجعه به مرکز فضائی البرز در ماهدشت کرج از این رصدخانه استفاده کنند.
برای ساخت این رصدخانه پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 101 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری ماهدشت :

مدیر فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهدشت از تقدیر نخبگان و خادمین قرآنی در محافل قرآنی این شهر خبر داد.

علی اصغر مخبری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر فوق افزود: به مناسبت ماه ضیافت الله، ماه صداقت  دلها و  راز و نیاز با حضرت حق، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهدشت با همکاری موسسه قرآنی نور الهدی اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری در همه مساجد ماهدشت کرده است.

مخبری ادامه داد: از جمله اهداف این محافل قرآنی ، ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با کلام وحی در ماه نزول قران کریم است.

به گفته این مسئول تقدیر از نخبگان و خادمین قرآنی شهر ماهدشت در هر محافل انس با قرآن کریم، اجرای برنامه توسط نونهالان قرآنی و خردسالان جامعة القرآن الکریم، بیان احادیث و مفاهیم قرآنی توسط ائمه جماعت مساجد از برنامه های جانبی محافل مذکور هستند.

برگزاری همایش شعر کریمانه

مدیر فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهدشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شهرماهدشت اقدام به برگزاری همایش شعر کریمانه شد که این همایش با استقبال خوب همشهریان روبرو شد.

مخبری تجلیل از اهالی شعر و ادب ماهدشت، شعر خوانی، مدیحه سرایی، ادعیه خوانی توسط اساتید و شاعران طراز اول کشور را از دیگر برنامه این همایش ذکر کرد.

منبع خبر :خبرگزاری مهر

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 269 پنجشنبه 12 مرداد 1391 نظرات (0)

ماهدَشت شهری است در استان البرز ایران. یکی از شهرهای کرج با جمعیت 000/55 نفری و مساحت7 /6116 هکتاردر 18 کیلومتری جنوب غربی کرج.ماهدشت بخاطر آب وهوای خوش از دیر باز مورد توجه خاندان رژیم سابق قرار داشت و یکی از تفرجگاههای استان بوده که در حال حاضر با 2700 هکتار زمین کشاورزی یکی از قطب‌های کشاورزی استان می باشد. با وجود منطقه صنعتی، ماهدشت از مناطق مستعد سرمایه گذاری شهرستان کرج می‌باشد، که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر از نقطه نظر ارتباطات، ماهدشت از پتانسیل نسبتا مطلوبی برخوردار است زیرا، از یک طرف برسر راه ترانزیت تهران، کرج و اشتهارد واقع شده است که این محور در ادامه خود به استانهای قزوین، همدان، کرمانشاه و کردستان مرتبط است و از طرف دیگر محوری که از طریق شهریار به استان مرکزی متصل میگردد و با توجه به اینکه این شهر در مجاورت فرودگاه پیام و منطقه اقتصادی ویژه پیام واقع شده که از جایگاه ویزه ای برای سرمایه گذاری برخوردار است. ماهدشت در بخش مرکزی شهرکرج واقع دراستان البرز قرار دارد. این شهر پیش از این مَردآباد و در زمان حکومت پهلوی، شاهدشت نام داشت. با قرار گرفتن ماهدشت جز استان البرز نام این شهر تغییر یافت و اکنون به نام ماهدشت خوانده می‌شود.

بقیه مطالب در ادامه مطلب را کلیک بزنید


 

خبرگزاری ماهدشت بازدید : 637 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

خبرگزاری ماهدشت به نقل از خبرگزاری مهر :

رئیس بیمارستان شریعتی ماهدشت گفت: بیمارستان شریعتی ماهدشت بیشترین مراجعه کننده را در بین بیمارستانهای کرج دارد ولی متاسفانه دچار کمبودهای فراوانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا ترابی، شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در جلسه شورای اداری شهر ستان کرج که در شهر ماهدشت برگزار شد گفت: در سال گذشته بخشهای ویژهای همچون CCU ، ICU در بیمارستان شریعتی راهاندازی  شد و نیز با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم تختهای این بیمارستان را نیز افزایش دهیم.

ترابی که خطاب به فرماندار و نمایندگان دستگاههای مختلف شهرستان کرج مشکلات این بیمارستان را بازگو میکرد، افزود: به رغم تمام اقداماتی که در این چند سال گذشته در بیمارستان شریعتی انجام گرفته است و این بیمارستان بیشترین مراجعه کننده را در سطح شهر کرج دارد، این اقدامات به هیچ وجه کافی نیست.

مشکل آب شرب و توسعه فضای بیمارستان شریعتی از جمله مشکلاتی بود که ترابی آنها در جلسه شورای اداری مطرح ساخت.

وی تشریح کرد: بیمارستان شریعتی به خاطر موقعیت مکانی مهمی که دارد حتی از بیمارستانهای شاخص شهرستان کرج همچون باهنر، رجایی و معدنی نیز تعداد بیشتری مراجعه کننده دارد.

رئیس بیمارستان شریعتی ماهدشت یکی از نیازهای اصلی این بیمارستان را نیاز به بخش سیتیاسکن عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با مساعدتهای فرماندار و مسئولین ذیربط هرچه سریعتر مشکلات این بیمارستان که نقشی مهم را در عرصه سلامت مردم منطقه ایفا میکند، مرتفع شود.

در شورای اداری شهرستان کرج مبلغ800 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی بیمارستان شریعتی ماهدشت مصوب شد و مقرر شد که بخشی از این مبلغ از اعتبارات فرمانداری و بخش دیگر نیز از درآمدهای بیمارستان و یا اعتبارات علوم پزشکی تامین شود.

 

 
 
خبرگزاری ماهدشت بازدید : 303 سه شنبه 01 فروردین 1385 نظرات (1)

خبرگزاری ماهدشت :

• چشمه شاهدشت: دارای مواد سولفاته سدیک کلرور کلسیک که برای بیماری‌های پوستی و دستگاه گوارش و گواتر مفید است.
• قلعه حیدرآباد: از آثار باستانی به‌جامانده دوران صفویه و قاجاریه در حسین‌آباد ماهدشت.
• تپه حیدرآباد: تپه‌ای باستانی به‌جامانده از نیمه نخست قرن نه هجری قمری واقع در حسین‌آباد.
• تپه امامزاده قاسم: تپه باستانی به‌جامانده از سده پنج تا نه هجری قمری در نزدیکی امامزاده قاسم روستای حاجی آباد ماهدشت.
• تپه‌های امامزاده احمد و محمود: دوره اسلامی (سده ۷و۸و۹ ه.ق) در کنار مرقد امامزاده احمد و محمود ماهدشت.
• تپه‌های باستانی راشته: دوران سده ۵ تا ۹ ه.ق که آثار آن در راشته ماهدشت باقیست.
درباره ما
Profile Pic
پایگاه خبری و تحلیلی شهرماهدشت Mahdasht City News and Analysis
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 193
  • بازدید کلی : 20,431